Volt olyan évem amikor 12 defektet szereltem, akkor megfogadtam, hogy az abroncson nem spórolok. Vásároltam a képeken látható két különbözőből egyet egyet. A következő évben egy defektem se volt. Azt hiszem megéri a beruházás. A fenti abroncsot elől használom, mivel az nem hajtott kerék, így elég a sima felület. Ez a típusú gumi azért erősebb, mint a hagyományosak, mert egy kevlár anyag fut körbe, amin szinte semmi nem hatol át.

A hátsó guminál más a helyzet, hiszen ez az erőátvivő kerék. A bordák inkább csak köves, vagy földes úton szükségesek, de a mély bordák csökkentik a defekt veszélyét.

Létezik átmenet a két gumi típus között, aminek a futófelülete sima, csak az oldalán vannak karmok. Ezt a fajtát azért nem szeretem mert kanyarban elkezd kifelé "táncolni", ami nagy sebességnél nagyon ijesztő. 2013-tól már hátra is sima gumit tettem, hisz többnyire aszfalton tekerek a túráim alatt.

Eddig 12000 km-t túráztam vele, és semmi gondom nem volt a sima abroncsokkal.

 

A két gumi ára (2011-ben) 12 ezer Ft volt.