A csomagtartók kiválasztása, attól függ milyen túrát szervezünk, és hogy mennyi felszerelést szeretnénk magunkkal vinni. Bár a tapasztalatom az, hogy már egy 10 napos túránál sem elég csak hátra pakolni, szükségünk van egy első csomagtartóra is.

 

A nagyobb terhelést mindig hátul helyezzük el, egyrészt, mert így a kerékpár stabilabb, másrészt jobb a fékeloszlás, harmadrészt a hátsó kivitelű tartók sokkal masszívabbak. A kormányzás se utolsó szempont, de 20kg-ig még megszokja a kezünk.

 

A hátsó csomagtartóknak több verziója van, egy párat kitettem, hogy szemléltessem őket, és hogy leírjam az előnyeiket, és hátrányaikat.

Az első képen egy elég egyszerű kivitelűt láthatunk. Az ilyen kialakítás elég gyenge, plusz ha a táskánk nem keményfalú, akkor könnyen beleérhet a kerékbe.

 

A második fajta, már elég merev, és a kialakítása is jobb, de a vékony pálcáknak köszönhetően, előfordulhat, hogy fáradásos törés alakul ki a szerkezetben, ezért minden túra előtt vizsgáljuk át szemrevételezéssel.

 

A harmadik már kellően merev, ráadásul ezeket alumíniumból készítik, ezért könnyebbek, viszont áruk így magasabb.

 

Én a második típusút vettem még a legelső túrám előtt. Akkor azt mondta egy kollégám, hogy ez egy évet se fog kibírni. Ebben nagyot tévedett! Bár 6 kemény év után tényleg eltört. Ekkor vágattam, az alsó képen látható lemezt és hegesztetem fel. Nem mondom, hogy a legszebb megoldás, de ez jobb mint az eredeti. Érdemes egy kis gumidarabot alulra felragasztani, hogy a csomag ne ütődjön akkorát, ha rázkódik a bicikli.