A csomagtartók kiválasztása, attól függ milyen túrát
szervezünk, és hogy mennyi felszerelést szeretnénk
magunkkal vinni. Bár a tapasztalatom az, hogy már
egy 10 napos túránál sem elég csak hátra pakolni,
szükségünk van egy első csomagtartóra is.
A nagyobb terhelést mindig hátul helyezzük el,
egyrészt, mert így a kerékpár stabilabb, másrészt
jobb a fékeloszlás, harmadrészt a hátsó kivitelű
tartók sokkal masszívabbak. A kormányzás se utolsó
szempont, de 20kg-ig még megszokja a kezünk.
A hátsó csomagtartóknak több verziója van, egy párat
kitettem, hogy szemléltessem őket, és hogy leírjam
az előnyeiket, és hátrányaikat.
Az első képen egy elég egyszerű kivitelűt láthatunk.
Az ilyen kialakítás elég gyenge, plusz ha a táskánk
nem keményfalú, akkor könnyen beleérhet a kerékbe.
A második fajta, már elég merev, és a kialakítása is
jobb, de a vékony pálcáknak köszönhetően,
előfordulhat, hogy fáradásos törés alakul ki a
szerkezetben, ezért minden túra előtt vizsgáljuk át
szemrevételezéssel.
A harmadik már kellően merev, ráadásul ezeket
alumíniumból készítik, ezért könnyebbek, viszont
áruk így magasabb.
Én a második típusút vettem még a legelső túrám
előtt. Akkor azt mondta egy kollégám, hogy ez egy
évet se fog kibírni. Ebben nagyot tévedett! Bár 6
kemény év után tényleg eltört. Ekkor vágattam, az
alsó képen látható lemezt és hegesztetem fel. Nem
mondom, hogy a legszebb megoldás, de ez jobb mint az
eredeti. Érdemes egy kis gumidarabot alulra
felragasztani, hogy a csomag ne ütődjön akkorát, ha
rázkódik a bicikli.