A csomagtartók kiválasztása, attól függ milyen túrát szervezünk, és hogy mennyi felszerelést szeretnénk magunkkal vinni. Bár a tapasztalatom az, hogy már egy 10 napos túránál sem elég csak hátra pakolni, szükségünk van egy első csomagtartóra is. Az első csomagtartó másik nagy előnye, hogy a bicikli súlyeloszlása középre tolódik, és nagyobb sebességnél stabilabb a kerékpár, ezáltal biztonságosabb.

 

Az első csomagtartókból jóval kisebb a választék. Jómagam is a fenti képen láthatót használom. Eredetileg ez a kivitel, két kis csomag tartására szolgál, amit én elég pazarlásnak tartok. Kis átalakítással sokkal jobban kihasználhatjuk. Menjünk sorba a csomagtartóm evolúcióján.

 

Az eredeti kivitel könnyű, de a felfogatása kicsit vicces. Már az első alaklommal átalakítottam, mert a képen, bár alig kivehető AVA bilincs tartja a súly egy részét, a többit pedig két vékony lemez. A bilincseket a villához kell erősíteni, a lemezeket, pedig a fékkonzolhoz. Ezzel a kivitellel a bilincsek egy erős csavaró igénybevételnek vannak kitéve, amit a keresztül fúrt anyaga nehezen visel el. Ezért készítettem a képen látható "T" alakú lemezt, mert így két AVA bilincs tartotta egy helyett, és nem csavaró, hanem húzó igénybevételnek voltak kitéve, amit jobban elvisel. A "T" lemez mellett az "L" alakú lemez segítségével az egész csomagtartót meg tudtam emelni, hogy a felső síkja a kerék fölé lógjon, így már nem csak a két oldalára akaszthatunk csomagot, hanem a tetejére is.

 

Következő évre, úgy gondoltam, hogy a fékkonzolok elég terhelést kapnak a fékezéskor, ne terheljem még pluszba a csomag súlyával, ezért a villát 4 helyen megfúrtam, és egy-egy átmenő csavart hegesztettem bele, most ezek tartják a csomagot. Ennek a kivitelnek már csak egy gyenge pontja volt, hogy (az alsó képen is látható) az első csavarok nem tartottak megfelelően, és a közel 20 kg-os táska idővel ráhajtott a kerékre az első íves részt. Ezért hegesztettem egy-egy kis merevítőt előre.

Már csak egy dologra kell odafigyelni. Mégpedig, hogy a csomag ne csússzon hátra, mert beleérhet a fékbe, és zavarhatja a működését.