A csomagtartók kiválasztása, attól függ milyen túrát
szervezünk, és hogy mennyi felszerelést szeretnénk
magunkkal vinni. Bár a tapasztalatom az, hogy már
egy 10 napos túránál sem elég csak hátra pakolni,
szükségünk van egy első csomagtartóra is. Az első
csomagtartó másik nagy előnye, hogy a bicikli
súlyeloszlása középre tolódik, és nagyobb
sebességnél stabilabb a kerékpár, ezáltal
biztonságosabb.
Az első csomagtartókból jóval kisebb a választék.
Jómagam is a fenti képen láthatót használom.
Eredetileg ez a kivitel, két kis csomag tartására
szolgál, amit én elég pazarlásnak tartok. Kis
átalakítással sokkal jobban kihasználhatjuk. Menjünk
sorba a csomagtartóm evolúcióján.
Az eredeti kivitel könnyű,
de a felfogatása kicsit vicces. Már az első
alaklommal átalakítottam, mert a képen, bár alig
kivehető AVA bilincs tartja a súly egy részét, a
többit pedig két vékony lemez. A bilincseket a
villához kell erősíteni, a lemezeket, pedig a
fékkonzolhoz. Ezzel a kivitellel a bilincsek egy
erős csavaró igénybevételnek vannak kitéve, amit a
keresztül fúrt anyaga nehezen visel el. Ezért
készítettem a képen látható "T" alakú lemezt, mert
így két AVA bilincs tartotta egy helyett, és nem
csavaró, hanem húzó igénybevételnek voltak kitéve,
amit jobban elvisel. A "T" lemez mellett az "L"
alakú lemez segítségével az egész csomagtartót meg
tudtam emelni, hogy a felső síkja a kerék fölé
lógjon, így már nem csak a két oldalára akaszthatunk
csomagot, hanem a tetejére is.
Következő évre, úgy gondoltam, hogy a fékkonzolok
elég terhelést kapnak a fékezéskor, ne terheljem még
pluszba a csomag súlyával, ezért a villát 4 helyen
megfúrtam, és egy-egy átmenő csavart hegesztettem
bele, most ezek tartják a csomagot. Ennek a
kivitelnek már csak egy gyenge pontja volt, hogy (az
alsó képen is látható) az első csavarok nem
tartottak megfelelően, és a közel 20 kg-os táska
idővel ráhajtott a kerékre az első íves részt. Ezért
hegesztettem egy-egy kis merevítőt előre.
Már csak egy dologra kell odafigyelni. Mégpedig,
hogy a csomag ne csússzon hátra, mert beleérhet a
fékbe, és zavarhatja a működését.