Nyereg: fontos a kényelmes nyereg. De országúti biciklire és mountain bike-ra kényelmes ülés nem igazán létezik. Bár van olyan nyergek, amelyek középen nyitottak, így legalább szellőzik, és nem fülledünk be alul. Fontos a jó beállítás, és hogy eddzük meg az ülőszervünket, és akkor nem lehet gond.

 

Kilométer óra: A mai órák többfunkciósak. Mérnek megtett utat, sebességet, időt. Tudhatjuk, hogy aznap mennyit tettünk meg, és menetközben tudhatjuk kb. hol vagyunk, és még mennyit kell tekerni. Picit navigációs szerepe is van. Nem javaslom a legdrágábbat, de 4000 Ft alá se adjuk.

 

Csengő: a magyar KRESZ szabályzata miatt kötelező, de mivel nem árt néha jelezni hogy jövünk, ezért hasznos is. Régebben egy erőteljes fékcsikorgással jeleztem, ami sokkal hatékonyabb, de 3 hónap alatt hazavágtam a hátsó gumit. Ami tízszer többe kerül mint egy jó csengő. Tapasztalatom, hogy a hagyományos csengő hangra jobban odafigyelnek a járókelők, ezért nem kell túlspirázni ezen eszköz vásárlását is. Nem árt, ha hangos, és hogy úgy szereljük fel, hogy kézre essen.

 

Sárvédő: egyből a közepébe vágnék. Nem létezik előre jó első sárvédő. Ugyanis az első kerék mindenfelé csapja a vizet. Csak akkor vagyunk teljes biztonságban ha teljesen beburkoljuk a kereket (én erre törekedtem). Az első csomagtartómra felszereltem egy műanyag lapot, hátrafelé pedig egy jó széles kukában talált sárvédő darabot.

A hátsó sárvédőkkel az a gond, hogy nem elég hosszan nyúlnak ki hátra. A sárvédőnek legalább a hátsó keréknél 2-3 cm-vel túl kell lógnia. Előre meg legalább a váltóig. Én elöl is és hátul is egy magam eszkábált sárvédőt használok, olcsóbb, és a saját tapasztalataim  alapján készítettem. A hátsó csomagtartóra is felrögzítetem egy műanyag lapot  és ebből kihúzható egy 8-9 cm-es másik műanyag lap. Ennél egyszerűbb és olcsóbbal még nem találkoztam.

 

Lámpa: a lámpa nem egyenlő a villogóval. A lámpa az utat világítsa meg, hogy lássunk. A villogó pedig azért kell, hogy látszódjunk.

Ha nem kivilágított úton megyünk bizony elkel egy jó lámpa. Fontos, hogy elég fényereje legyen, és kellő szélességben világítsa meg az utat. Egy jobb lámpa 8000 Ft-nál kezdődik, az ennél olcsóbbak inkább csak pislákolnak.

 

Villogó: mint már mondtam, a villogónak a szerepe, hogy látszódjunk. A villogó fény sokkal feltűnőbb, és energiatakarékosabb is. Létezik első és hátsó kivitelű. Előre fehérfényű, hátra a vörösfényű a jobb (és az engedélyezett). Ezek általában LED égőkkel vannak ellátva, ami elég szúró fényt adnak, és még feltűnőbbek vagyunk. Áruk nem olyan sok, mint egy lámpának.  Én a váz hátsó-alsó részére szereltem fel, a csomag alá. Itt nem takarja el semmi, és a vizes útról jobban visszaverődik a fénye. 

 

Macskaszem: A macskaszem nem csak kötelező, de hasznos is, mert a kocsi fénye visszaverődik autósnak. Másik nagy előnye, hogy nem elemmel működik, így soha nem romlik el. A KRESZ szabályzata előírja, hogy az első kerékre is kötelező tenni. Valóban feltűnő, ahogy a macskaszem egy szép hipo-ciklois ívet rajzol le:) Vegyünk minél nagyobban, hisz ez csak egyszeri beruházás. Ha esetleg a túra közbe eltörik, mindig lehet találni az út szélén kitört útjelző karót, arról levehető a macskaszem. (csak a kitörtről)

 

Kormányszarv: ez a kiegészítőt a kormány végére szerelhetjük fel. Több célja is van.

-ha hegyre tekerünk fel jobb ebbe kapaszkodni.

-egy esetleges ütközésnél megvédi a kezünket.

-ha elfárad a vállunk, egy 5-ös imbusszal más szögbe állítjuk, így kapunk egy kormány toldatod, ezzel csökkentve a vállunkra nehezedő erőt.

 

Váltóvédő: többször estem már meg (csak is Magyarországon),  hogy elém rohant egy kutya, vagy ember, de előfordult már, hogy egy autós nem adta meg az elsőbbséget és az intenzív fékezésnek köszönhetően lerepültem előre. Én megtanultam idővel esni, de a bicikli nem. Murphi törvényének köszönhetően a bicikli mindig a váltóra esik, ami ezzel tönkre is megy. Egy jó válltó ára többszöröse egy váltóvédőjének, és utóbbi nem igazán megy tönkre.

 

Sztender: ez az amit én nem használok, mert ha a biciklin van plusz 50 kg, azt EGY sztender nem fogja meg. Én inkább a pedállal támasztom ki a kerékpárt, vagy nekitámasztom valaminek. 2012-ben láttam Németországban először, hogy előre is létezik sztender, és így a kettő már elég stabilan tartja a biciklit.