z

                                     

A szerszámok között minden túrámon megtalálhatók voltak olyan dolgok, amelyek a szerelést megkönnyítő okból voltam velem. Az egyik ilyen a kenőspray.

Sokszor látok olyan kerékpárost aki telitalpal nekifeszülve a kormánynak, és minden erejét beadva próbálja elérni a 10 km/h-t. Az ilyen bicikliseknek általában három dolgot ajánlanék.

- Pumpálja keményebbre a  gumikat (akár 40% hatásfok növekedés)

- Olajozza meg a láncoz ( akár 80% hatásfok növekedés)

- Zsírozza meg a kerékcsapágyakat ( akár 50% hatásfok növekedés)

Az utóbbit én is szakszervizben nézem meg, a gumi problémát azt hiszem nem kell ecsetelnem, viszont, a lánckenésnél megosztanék pár gondolatot.

Túráimon mindig magammal vittem egy kenősprayt, amivel 1-2 hetente újrakentem a láncot. Ezzel csak az volt a probléma, hogy a hagyományos kenőanyagok magukhoz vonzzák a port, viszont nemrégiben felfedeztem egy teflon alapú kenősprayt ami portaszító, és kenése is rendkívül jó. A portaszító hatása miatt a lánc élettartami is megnő.

 

Mint minden szereléskor az ember keze szennyezet lesz, és mivel a túrákra nem viszek magammal mosógépet, ezért a ruházatunk tisztaságára nagyon oda kell figyelni.

A szerelésekhez mindig használok a képen látható gumikesztyűt. Így nem kell a tisztálkodással bajlódni, ráadásul könnyebb mintha egy tubus ipari kéztisztítót cipelnénk magunkkal, ráadásul alakja amorf, így bármilyen kis zugba be tudjuk tömni.

 

A szerszámos táskámba szoktam még bedobni 2-3 db M5 - M6 csavart és anyát, ha esetleg valamelyik megadná magát a biciklin.