11.nap: Brüsszel

2010.07.04.     vasárnap

Reggel jó nehezen, de kitaláltam Gentből, és amilyen nehezen találtam ki, olyan nehezen találtam be Brüsszelbe. Sok idióta után sikerült megkérdeznem egy értelmes nénit, aki mondta, hogy kövessem a villamos útját, mert az arra megy, amerre én szeretnék. Végre megtaláltam a bazilikát, ahonnan már tudtam tájékozódni. A térképemet, amit én készítettem itthon, kezdtem követni, és amikor úgy éreztem, hogy jó helyen járok, és a hostel, amit lefoglaltam itt van a környéken, el kezdtem kérdezősködni, de a belgák tök h*lyék még azt sem tudták megmondani, hogy jelenleg hol vagyunk a térképen, végül egy taxisofőr mondta meg, hogy tényleg jó helyen keresgélek. Konkréten a hostel utcája előtt álltam, ami ráadásul egy elég széles.

A hostelben elég gyorsan sikerült lepakolni. Szétdobáltam a cuccom, mert az előző két nap időjárása nem volt kegyes hozzám, és szárítgattam a felszerelésem. Mostam, fürödtem, ettem, pihentem, és írtam egy levelet a lakótársaimnak, hogy nézzék el a kupit, de muszáj volt szárítkoznom. Amúgy azt hittem, hogy két srác a lakótársam, mert olyan nagy táskákkal jöttek. Amikor mindent megcsináltam, és már készülődtem bemenni a városba, megjött a két lakótárs. Mivel csak boxeralsó volt rajtam, elég furán néztek….mivel női lakótársakat kaptam.

Ausztrálok voltak, a Tour de France-ra jöttek. Volt velük egy srác is, aki az egyik csaj bátya volt. Nagyon rendesek voltak, amikor este visszatértem hagytak nekem az asztalon cukrokat.

Mivel az Atomium volt a legközelebb, azzal kezdtem. Útközben egy autós majdnem elütött. A szokásos. Index nélkül húzta rám a kormányt.

A városban épp akkor ment keresztül a tour, így a fél várost lezárták. Az autósok azt sem tudták mit csináljanak. Elég nagy tömeg gyűlt össze és én is úgy tudtam átmenni az út másik oldalára, hogy lementem a metró aluljárójába.

Az Atomium szerintem nagyon szép. Csináltam pár jó fotót, aztán fellifteztem a tetejére. Fentről egész jól be lehet látni a várost. De mivel Brüsszel nem egy nagy metropolis, nem sok látnivalója van fentről. Az Atomium amúgy egy térközepes köbös vasrács modellje.

A centrumot elég nehezen találtam meg. Itt volt az, hogy megkérdeztem egy embert, hogy merre van a centrum, ő meg mondta, hogy "Arra, de az nagyon messze van" (4km), és mivel ezt a választ már kezdtem unni, válaszul csak annyit mondtam, hogy "Magyarországról jöttem ... Na az messze van". És ezek után akárhányszor azt mondták, hogy messze van, amit keresek, mindig így válaszoltam, az emberek meg nagyot néztek.

Brüsszel centruma a Grand Place. Elég nehezen találtam meg, mert a helybeliek nagyon „kedves” emberek. Bár szerintem ők nem helybeliek voltak, hanem bevándorlók. A belváros nagyon szép, csak az rontotta a képet, hogy a főtéren volt egy kivetítő, amin ment a Tour. Szereztem térképet, de csak brüsszelit. Jó volt, mert így gyorsabban tájékozódtam. A tértől nem messze van PIS, a pisilő kisfiú szobra, ami akkor fel volt öltöztetve. Ezen annyira felidegesítettem magam, hogy már teljesen elment a kedvem a várostól. De itthon megtudtam, hogy azért van rajta ruha, mert megsajnálták és adományoztak neki ruhát. És évente párszor felöltöztetik. Szóval, ha úgy nézem még szerencsém is volt, mert ritkábban lehet ruhában látni. Amúgy a közeli kereskedők csináltattak egy pisilő kislányt is, de arra kevesebben kíváncsiak.

Valami azt mondta nekem, hogy azért adjak még egy esélyt a városnak és nézzem végig. Innen az Európai Parlamenthez mentem. Ott beültem egy étterembe, és elfogyasztottam egy nagyon finom ebédet, lehet, hogy nem volt finom, de a 8 nap konzerven élés után már minden annak tűnt, de szerintem tényleg isteni volt. A kaja mellé kértem egy korsó sört is. Hmmmmmm. A evés közben meg egy amerikai srác gitározott, ami még jobban megadta a hangulatot. Így utólag ez a pillanat volt a nyaralás leghangulatosabb része.

Az ebéd után megnéztem az Európa Parlamentet, a mellette lévő parkot, néhány templomot, és késő délután elindultam haza. A hostelben, fürdés, kaja, összepakolás, és beszélgetés a lakótársakkal. Elmondhatom, hogy egy csinos ausztrál lány aludt alattam,... mert emeletes ágy volt.