16. nap: Egy unalmas nap után, jól esik az alku

2012.06.27. szerda

Alszok, amíg bírok, de már 8-kor úton vagyok. Talán ez volt a legunalmasabb napom eddig, ezért csak kőrvonalakban.

Reggel láttam egy nagyon szakadt biciklist, akkora nyolcas volt a kerekébe, hogy az már inkább nyolcvannyolcas. A fék ki is volt kötve, mert amúgy nem tudott volna forogni a kerék. Láttam egy csomó qrvát. Az egyik szebb volt, mint a másik. Délelőtt nagyon kimerültem. Pedig rendesen reggeliztem. Ami azt jelenti, hogy kb 1000-1200kcal pékárut ettem meg, némi fehérje lötyivel, ami kb. 400-500 kcal plusz. Reggel csepergett, de csak ijesztgetett, alig esett valami. Mire egy nagy rizsföldhöz értem szinte tiszta volt az ég. Amúgy a rizsföld szennyvízzel volt elárasztva, és iszonyatos bűz volt. Kb 20 percig tekertem mellette.

Délután jól haladok, Tarragona már csak 100 km. Nincs olyan nagy hőség, csak 32°C. Egy felüljáró alatt megállok pihenni az árnyékban, k*rva sok a légy, és ahogy egy kamion elhasít mellettem, felkavarja a levegőt, és oltári dögszag. Keresem a szagforrást. Az útkorlát mögé be van dobva egy döglött borjú. Úgy fekszik ott, hogy azt biztos nem elcsapták, hanem egy igénytelen ember oda vitte. Minek ide dögtelep? A 40 fokban baktériumok nem szeretnek szaporodni, meg a legyek se...

Itt már alig van szputnyik madár. Ezt a nevet én adtam neki, mert úgy csipogtak, mint a szputnyik. Óramű pontossággal, kb. 1,5 másodpercenként egy "bipp" hangot adtak ki. Lehet az egyik lenyelt egy szovjet kémműholdat. Délután kicsit pihenni akartam, és egy lakatlannak tűnő háznál megálltam pihenni. Lefeküdtem a kerítés mellé, és aludni próbáltam, már majdnem sikerült, amikor egy kis vakarék hátulról előre rohan és az arcomtól 18cm-re ugat. Erre a nagyobbik is felkel, és az is ott ugat. Előveszem a "kutyaszelidítőm" és a kisebbiket megkínálom vele. Erre visszafogja magát, hátrébb vonul, és onnan néz engem, erre a nagyobb is lenyugszik, és hátra is megy. Pihenek, még egy kicsit aztán megyek tovább. Ennek a kis történetnek még este lesz szerepe.

A pihenés után megjön az erőm, és 36, de van, hogy 44 km/h hasítok. Ki van téve a kedvenc táblám. Kemping van a közelben. Ahogy keresem, belefutok egy bikaviadal arénába. Épp a napokban lesz viadal , de se pénzem, se időm nincs rá. A kempinget nem találom, feladom, és megyek tovább. Kiderül, a város másik oldalán van, onnan is 4km-re. Bemegyek, a recepción senki, várok 5 percet, és végre beesik egy nő. 13 € kerül és mondja, menjek be és keressek egy helyet, aztán jöjjek vissza, mindezt tök flegmán. Ő elmegy, én meg nem értem mi van, bemegyek a kempingbe, és keresem a nőt, sehol. Látom, hogy a barátaival sörözik a kocsma részben. Ahogy tolom ki a biciklit, a kesztyűm leesik, de senki nem venné fel, sőt még nem is szólnak. Csak néznek, mint egy birka. Visszamegyek, és megköszönöm a segítőkészségüket. Persze nem értik, mert itt senki nem beszél angolul. Látok egy kutat, megtöltöm a kulacsaimat, és megyek inkább tovább. A következő faluban megint kemping tábla. Le kellett menni az úttól vagy 1 km-t. Ahogy tekerek, mindenütt putrik, egy pusztulat a hely. A kemping 15€, persze hogy sokallom. Rázom a fejem, és csak forgolódok. Látja rajtam, hogy ennyit nem adok érte. Mondom neki max 12€. Kicsit számol a gépével, és mondja 10€. Na mondom, ezek tudnak alkudni. Lehet, azt hitte, az a nyerő aki kisebb számot mond.

Bár egy pusztulat a zuhanyzó, de legalább van hol aludni, és van saját tengerpartja. Kiderül, van másik zuhanyzó, az viszont nagyon frankó. Sajnos be van borulva, így nem sokat látok a tengerben, pedig kavicsos, és tiszta a víz. Ja, kihagytam mi a szerepe a kutya lefújós sztorinak most este. Ahogy lefújtam a kutyát, a biztonsági gombot nem zártam le, azaz nem fordítottam el a nyomógombot. Ahogy állítom a sátrat, érzem, valami égeti a combom, de nem veszek róla tudomást, aztán egyre jobban csíp, odanyúlok, megvakarom, majd az izzadt homlokom is. B*szki már az is ég. Mi a f*sz van. Lenézek, és egy tenyérnyi sárga paprikaspré folt van már a jobb combomon. Moshatok!!! Beköltözök a zuhany helységbe, viszek minden elektromos kütyüt, és elkezdem tölteni őket, közben főzök, és hogy jobban teljen az idő, a laptopon nézegetem a képeket.

Este el kezd esni az eső, visszarohanok a sátorhoz, és a törölközőt leszedem a szárítóról.

Ja: ma még két dolog történt. A kisebbik, de viccesebb, hogy bambultam tekerés közben és egyszer csak egy nagy csörömpölés. Leesek a bicikliről, de csak mert akkorát fékeztem. Addig bambultam, hogy neki mentem egy útépítés figyelmeztető táblának, ami ki volt rakva az út közepére. A másik: hogy áttekertem (vissza) a keleti féltekére.