31. nap: A tervek azért vannak, hogy bedőljenek

2012.07.12. csütörtök

Mivel még 2 napom van max 100km-re, így úgy döntök, tovább alszom. 7-kor kinézek a sátorból, esik, akkor még alszom tovább, de így is 9-kor el tudok indulni. Kalsruhe-ban látok 2 nagyon szép házat, meg pár templomot, de semmi extra, ráadásul alig találom a centrumot. Tekertem kb 5 km-t mire ki volt írva merre van. Először azt hiszem, hogy az iránytűm zakkant meg, de csak össze-visszatekertem. Most Stuttgart felé kéne menjek, de csak azt tudom, hogy a 10-s út visz arra, de azt nem milyen városokon keresztül, és azt se meddig lesz jó ez az út. Végül megtalálom a 10-s utat, és hajrá.

Arra gondolok 60 km alatt, csak találok kempinget. Már Pülzingent is elhagytam, amikor el kezd esni. Egy buszmegállóban kérek telefonos segítséget, hogy hol van szállás, de sehol nincs. Persze a neten nincs minden kemping feltüntetve, így a szerencsére bízom magam.  Az eső alábbhagy, és tekerek tovább, néhol elég érdekes helyen viszik a németek a bicikli utat. Erdőben, de volt olyan hogy csak földút volt, ami ráadásul jól meg is volt ázva.

Bár telefonba mondták, Stuttgart már nincs messze, de látom is a táblán 39 km. Újabb terv, ha 9 km múlva se találok kempinget, betekerek a Porsche városába, és elvonatozok Münchenbe. 13€-val drágább a jegy, mint a hétvégi, de most várjak egy napot?

Az út egyre hullámosabb, azaz föl-le. És a bicikli út is elfogy, ahogy szaporodnak az autók. Tök logikus, kis utak mellé bicikliutat építeni, nagy forgalmú mellé meg nem.

A városban egyből bele futok a Porsche múzeumba (48.834286,9.151953), mellette van szerintem a gyár is, mert ha nem láttam 80 Porschét egy helyen, akkor egyet sem. Az állam koppant a bicikli vázán, a sok autó látványától. Sajnálom, hogy maga a múzeumba nem tudtam bemenni, biztos érdekes. Münchenbe voltam anno a BMW múzeumban, az is elég szép volt.

Elindulok a centrum fele, egy hölgy mellém teker, és beszélgetünk, hol voltam, hová megyek, meg ilyenek. Rendes és útba igazít. Az állomáson jegyvásárlás, és rohanás, mert mindjárt megy a vonatom. Amit nem értettem, hogy Salzburgig 44 €, de ha Münchenben leszállok és onnan másnap Salzburg, akkor 38+24€. De ma még nem akartam oda elmenni, mert Münchent ismerem, és ott tudom, lehet aludni az állomáson.

A bajor fővárosba, már érkeztem kocsival, busszal, biciklivel, de még vonattal soha. Úgy látom ez az a város, amit nem tudok kihagyni. Az automatánál megnéztem mikor megy az első vonat, ami nem drága, és biciklit is lehet szállítani. Sajnos csak reggel 6-kor. Beálltam a jegypénztárhoz, ahol előttem egy török nő fárasztotta az eladót kb. 10 percig. Én mosolyogtam rá, így velem már tök kedves volt. Mindent elmondott. Bár így a jegy 25€-val volt drágább, mint a hétvégi, de így 3 nappal többet lehetek Berchtesgaden-ben.

A terv, hogy vizet szerzek, megmosdok, kajálok, éjfélig nézem várost , után alszok egyet a pályaudvaron. A terv teljes mértékben megvalósult, csak azzal a különbséggel, hogy a várost körbebicikliztem 22 óráig, és onnan már nem olyan érdekes, ráadásul Münchenbe már többször is jártam. Bár a Deutsche Museum-t még mindig nem tudtam megnézni, de este ez nincs nyitva. Szóval 22.30-kor már az állomás várótermében írtam a naplómat, hogy azzal is teljen az idő. Sajnos a váróban nagy volt a jövés-menés, így éjfélig nem is mertem aludni.