29.nap:
Könnyű nap...csak a mesékben
2014.08.06. szerda
Reggel korán kelek, mint mindig, főleg, hogy most 7-kor
találkám van a tulajnővel, mert le kell adnom a
mágneskártyát, amivel ki tudtam nyitni a fürdőhelység
ajtaját. Kimászok a sátorból, és máris elveszik a kedvem
a mai naptól a meztelen csiga, ugyanis mint a sátramat,
mind az edényemet, és mind a kulacsomat telemászkálták.
Mindent beterített az undorító nyúlós nyáluk. Mindent
egyenként takaríthattam meg. De így is hét előtt pár
perccel már a recepció előtt álltam, útra készen. A
kedves tulajhölgy még aludt, és negyed nyolckor leette a
fene. Leadtam a mágneskártyát, és elindultam a mai célom
felé, ami fogalmam sincs, hol van. Persze minél közelebb
jutok Innsbruckhoz, holnap annál kevesebbet kell.
A tegnap alaposan áttanulmányozott térkép alapján az
első bonyolultabb szakaszt könnyedén veszem, bár pont ez
a szakasz elég meredek. A kis mellékutakon keresztül
végül elérem az autópályával párhuzamosan húzódó
mellékutat, ami kisebb kitérőkkel egész Innsbruckig
megy.
Az út csak emelkedik tovább. Tegnap azon a bizonyos
térképen csak max 10 km-t láttam, így utána fogalmam
sincs mi lesz. Természetesen 10 km után is emelkedik
tovább az út. Kezdem magam szidni, hogy miért erre
jöttem. Szerencsére a táj szép, csak úgy mint az idő.
Nem sokat megyek, amikor látok egy táblát, ami szerint a
csúcs 1765 méter. Amikor ezt meglátom, kicsi a híja,
hogy visszaforduljak. Semmi kedvem ma is ilyen magasra
felmenni, de egyelőre nem adom fel.
A
tetőtől
5 km-re volt egy útépítés, ahol várnom kellett
legalább 15 percet. Onnantól az út olyan meredek, hogy
csak tolni tudom, egész az utolsó 1,5 km-ig. az
útépítéstől, még egy darabig szép volt a táj, de a végén
még az is unalmas lett. Ahogy haladtam feljebb, a völgy,
ahol haladt az út szép lassan beszűkült, és a körülöttem
magasodó hegyek is egyre kisebbek lettek. Mint ahogy már
írtam, az utolsó 1,5 km-t már újra a biciklin tettem
meg, az a szakasz már végig egy patak mellett ment, ami
egyre keskenyebb lett. Az egyik helyen láttam mellette
egy legelő tehenet, annak segítségével saccoltam be,
hogy a patak már csak 1 méter lehet. Magyarán lassan
elérem az tetőt.
35 km felfelé tekerés után felérek a csúcsra, ahol
semmilyen tábla sem mutatja, milyen magasan vagyok,
sehol sincs egy tábla, ami mellett lehetne egy szuper
képet készíteni, ami mutatná, milyen magasan vagyok.
Magamban megköszönöm az osztrákoknak eme
odafigyelésüket, aztán elindulok lefelé. Alig gurultam
500 métert, látok egy táblát, ami arra figyelmezet, hogy
a következő leejtő 13%. Megint elkezdem szidni a nyugati
szomszédjainkat. Hogy miért vagyok ideges? Egyértelműen,
azért mert fáradt vagyok. Ha az ember kipihent és erőtől
duzzad, jöhet bármi. Rázós út, vagy eső. A 13%-os út
azért bosszant, mert ha csak 5%-os lenne, akkor sokkal
lankásabb lenne, így hosszabban leejtene, és sokkal
többet gurulhatnék, tekerés nélkül. A másik, hogy az
ilyen meredek úton jobban gyorsul a bicikli, és
állandóan húzhatom a féket, ráadásul
balesetveszélyesebb. De az tény, hogy 67 km/h-val
száguldozni nagyon fantasztikus, ráadásul ez az új
sebességi rekordom ezzel a biciklivel. Más járművel
mentem már gyorsabban, autóval inkább nem írnám le,
vonattal meg 330-cal, de biciklivel ez a sebesség sokkal
izgalmasabb. Az angliai, és a normandiai utak rendesen
megkoptatták a fékjeimet, így itt is kiállok a
nyeregből, és próbálom a saját légellenállásommal
fékezni a biciklit. Szerencsére elég jó az út, így csak
ritkán kell bele, belefékezni.
Ilyen nagy sebességgel hamar elérem a völgyet. A völgy
persze erős jelző, mivel itt is hatalmas hegyek vannak,
csak itt már alig leejt az út. Ahogy haladok előre egyre
jelentősebb a mellettem csordogáló patak. Ez a kis patak
folyik bele az Inn folyóba, egy gyönyörű szurdoknál. A
másik oldalon meglátom a Wiessberg-i kastélyt. Maga a
kastély nem egy nagy durranás, de a szurdok, a két kis
folyóval, az égbetörő fenyők, és a vasúti viadukt olyan
szép, hogy megállok pár percre pihenni. A nap hátralévő
részében végig az egyre növekvő Inn folyót fogom
követni. Mivel folyás irányba haladok, ezért innentől
végig lefelé megy az út. Természetesen lesznek kisebb
emelkedők, de nem vészesek.
Az egyik helyen három irányba lehet menni, én
természetesen a legrosszabbat választom, és elindulok
felfelé. Kb 150 métert emelkedek, amikor is meglátom az
Inn-t, és látom, hogy mellette megy a főút, és a
bicikliút. Mivel vissza soha nem fordulok, ezért keresek
egy nagyon kicsi mellékutat, ami levisz a völgybe.
Viszont ez a mellékút nagyon meredek, és kacskaringós.
Teljes erővel húzom a fékeket, hogy ne szálljak el az
egyik kanyarban. Közben arra is oda kell figyelni, hogy
nehogy kiszaladjon valaki az útra, csak mert ez már
lakott terület. szerencsésen leérek a folyóhoz, és innen
tényleg komplikációmentes az út.
A romantikus folyóparton tekerek, amikor egy kisebb
bolyongás után átmegyek egy hídon, ott látok pár
raftingost, akik a nagy sodrású folyó közepén
torkaszakadtából kiabál. A folyó mellett tekerek kb
10km-t, amikor látok egy kisebb fogadót. Letámasztom a
biciklit, és leülök megnézni, mennyibe kerül egy ebéd.
Egy bécsi szelet jónak tűnik, mind árban, mind
energiatartalomban. Nem csak íz, de kilátás is
fantasztikus. Ebéd után még pihentem egy picit, aztán
visszapattantam a biciklire.
Az egyik pici faluban láttam egy helyi térképet, azon
láttam, hogy Innsbruck már csak 50 km. Ha már ilyen
közel jutottam a végcélhoz, nincs mit tenni, csak
keresni kell egy kempinget, és megpihenni mára. A
biztonság kedvéért előveszem a modern navigációs
rendszerem, és megnézem hol van legközelebb kemping. A
gép szerint Telfs-ben.
Az oda tartó úton egy érdekes
süveghegy
rajzolódik ki
egyre jobban. A táj itt már nem olyan szép, de azért jó
lenne, ha ilyen hegyek lennének az otthoni lakhelyemhez
közel. Telfs ennek a
süveghegynek
a lábánál fekszik. A
faluban megtudom, hogy nincs kemping a településen, csak
két faluval visszább. Nincs mit tenni, sutba dobhatom a
„soha nem fordulok vissza” elvem, és tekerhetek legalább
fölöslegesen 12 km-t. Sielz-ben a kemping szinte azonnal
meglett, elég drága, de legalább igényes. A tulajdonos
nagyon rendes, nem úgy mint a tegnapi. Mondják a
recepción, hogy menjek hátra, ott fel tudom verni a
sátrat. Miközben tolom hátra a biciklit, arra gondolok,
hogy innen Innsbruck 40km, amit max 3 óra alatt
letekerek, tehát onnan vonattal kora délutánra beérhetek
Münchenbe. Ezért felhívom a busztársaságot, akiknél
lefoglaltam a jegyem, és áttetetem holnapra. Az akció
sikeres, csak úgy mint a sátorállítás. Kiteregetem a
ruháimat, és úgy pakolok be a táskába, hogy holnap az
utazásra való felkészülés (átöltözés) minél könnyebben
menjen. A pakolás most az is máshogy zajlott, mint a
túra eddig napján, hogy most a selejtes, javíthatatlan
eszközöket kidobtam, azokat is, amit jövőre úgy is újra
elkészíteném, ilyen például a bicikli villáján cipelt
saját gyártású flakon.
Pakolás után elmentem a helyi büfébe, és vettem egy
sört, ezzel megünnepelve a befutót. Akkor hallottam,
illetve láttam, hogy helyi néptáncegyüttes szórakoztatja
a jónépet. Egy darabig néztem őket, aztán visszamentem a
sátorhoz megfőzni az utolsó vacsorám. A maradék sör
elfogyasztása közben észrevettem, hogy a mai vacsorához
jó lenne, ha lenne egy kis kenyerem. Így megittam a
maradék söröm, és visszasétáltam a büfébe. Szerencsére
tudtak adni zsemlét, és ha már ott voltam, akkor kértem
egy újabb korsó helyi sört.
Főzés közben ittam a söröm, írtam a naplóm, és arra
gondoltam, hogy milyen szerencsés vagyok, hogy idén is
végigcsináltam, az immáron 3000 km-es túrám.
Elfogyasztottam a mára már hagyománnyá vált utolsó
vacsorám, ami nem porkaja, hanem a sokkal ízletesebb
konzervkaja. Megittam a sört, majd visszavittem a korsót
a büfébe. Néztem még egy kicsit a néptáncegyüttes
előadását, aztán irány lefürödni.
km: 130,31