Túráimon eddig közel 15000 km-t tekertem, ezalatt 7 defektem volt. Ez nem tűnik soknak, de amikor az ember ott áll az országút közepén egy defekttel, akkor a képen látható eszközök a legfontosabbak, a szerszámok közül.

 

Egy esetleges defekt szereléséhez nélkülözhetetlen eszközök.

- pumpa

- gumibelső

- gumi ragasztó

- abroncs leszedő

 

Pumpák közül javaslok egy a képen is látható teleszkóposat, mivel könnyű, kis helyen elfér, és a nyomás értékéhez állíthatjuk a pumpa munkafelületét, ezáltal a nyomó erőt optimalizálhatjuk. Bár ára magasabb a szokványos pumpákénál, de ez csak egyszeri befektetés. A pumpa nem csak defektszerelésnél szükséges. Néha ellenőrizni kell a nyomást, és ha szükséges fújni kell az abroncsokba. Én két pumpát vettem az egyik egy hagyományos autópumpa, amit otthon használom, a másik a teleszkópos, amit a túrára viszek magammal. Hogy fölöslegesen ne használjam a teleszkóposat, a túrán a nyomás beállítást többnyire benzinkúton végzem el.

A gumi belsőknél, más a véleményem, mivel egy olcsó gumi is pont annyira strapabíró, mint egy drágább. Saját tapasztalatom, hogy egy tízszer drágább belső is hamar megadhatja magát. Egy jó minőségű külső abroncs, sokkal nagyobb védelmet nyújt, mint egy defekt gátló spray.

 

Egyéb tanács: mindig legyen nálunk, legalább egy jó gumibelső, mert így csak azt kell kicserélni, majd felpumpálni. A rossz gumit, pedig elég este az adott szálláshelyen megjavítani. Ellenkező esetben ragaszthatjuk meg a kilyukadt belsőt, és annak a javítási ideje, jóval hosszabb.

Plusz, ha nem csak kisebb lyuk keletkezik, hanem egy nagyobb szakadás, akkor a gumiragasztó, már nem segít.