Túráimon eddig közel 15000 km-t
tekertem, ezalatt 7 defektem volt. Ez nem tűnik soknak, de
amikor az ember ott áll az országút közepén egy defekttel,
akkor a képen látható eszközök a legfontosabbak, a
szerszámok közül.
Egy esetleges defekt
szereléséhez nélkülözhetetlen eszközök.
- pumpa
- gumibelső
- gumi ragasztó
- abroncs leszedő
Pumpák közül javaslok egy a
képen is látható teleszkóposat, mivel könnyű, kis helyen
elfér, és a nyomás értékéhez állíthatjuk a pumpa
munkafelületét, ezáltal a nyomó erőt optimalizálhatjuk. Bár
ára magasabb a szokványos pumpákénál, de ez csak egyszeri
befektetés. A pumpa nem csak defektszerelésnél szükséges.
Néha ellenőrizni kell a nyomást, és ha szükséges fújni kell
az abroncsokba. Én két pumpát vettem az egyik egy
hagyományos autópumpa, amit otthon használom, a másik a
teleszkópos, amit a túrára viszek magammal. Hogy
fölöslegesen ne használjam a teleszkóposat, a túrán a nyomás
beállítást többnyire benzinkúton végzem el.
A gumi belsőknél, más a
véleményem, mivel egy olcsó gumi is pont annyira strapabíró,
mint egy drágább. Saját tapasztalatom, hogy egy tízszer
drágább belső is hamar megadhatja magát. Egy jó minőségű
külső abroncs, sokkal nagyobb
védelmet nyújt, mint egy defekt gátló spray.
Egyéb tanács: mindig legyen
nálunk, legalább egy jó gumibelső, mert így csak azt kell kicserélni,
majd felpumpálni. A rossz gumit, pedig elég este az adott
szálláshelyen megjavítani. Ellenkező esetben ragaszthatjuk meg a
kilyukadt belsőt, és annak a javítási ideje, jóval hosszabb.
Plusz, ha nem csak kisebb lyuk
keletkezik, hanem egy nagyobb szakadás, akkor a
gumiragasztó, már nem segít.